Home -> Overview of animations -> Calculation of the center of gravity of a triangle

Calculation of the center of gravity of a triangle

The following interactive smartphone app shows how the center of gravity of a triangle is calculated using geometry.

The vertices of the triangle can be moved interactively with your mouse (or your finger on a touchscreen).

Der Screenshot zeit eine Animation zum Thema der Trigonometrie.

Start App

The app has been specifically designed for mobile devises. The layout of the app will adapt to the appropriate format. The app can also be used on a regular PC or Mac.

Title:Calculation of the center of gravity of a triangle
Target group:Students
Level:easy
Platforms (primary):Smartphones, tablets and PCs
Online/Offline:Internet connection is required.

Further animations for smartphones/tablets


Calculation of the outer circle of a triangle


Calculation of the inner circle of a triangle


Geometric relationships on a square


Basic principles of differential and integral calculus

Further animations for PCs

Die Animation zeigt ein Dreieck, das interaktiv verändert werden kann.
Geometric relations on the triangle

Die Animation zeigt ein Objekt, dass sich entsprechend einer Positions-Funktion bewegt. Die Funktion kann interaktiv verändert werden.
Basic principles of differential and integral calculus

Die Animationn zeigt ein rechtwickliges Dreieck. Ein Eckpunkt kann verschoben werden. Die Quadrate, die aus den drei Seiten gebildet werden, passen sich automatisch an.
Pythagorean theorem

Die Animation zeigt ein rechtwickliges Dreieck. Der Eckpunkt kann entlang eines Kreises verschoben werden. Die entsprechenden Funktionswerte werden auf der Sinus- und Kosinuskirve markiert.
Sine and cosine theorem

Die Animation zeigt eine Kurve, deren Form mit der Maus verändert werden kann. Die Ober- und Untersumme wird automatisch im Bereich des Integrals eingezeichnet.
Fundamentals of the integral calculus

Sources

Feedback

You found a mistake and want to help us improve? Please let us know. We would also appreciate any suggestions to improve text and/or translation.







* Not mandatory