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Snellius law of refraction

The interactive animation represents the geometric relationships between the angle of incidence and the angle of refraction of a light beam that goes through a transparent medium (Snellius refraction law).

The animation was developed as a offline application for Windows and Macintosh systems and for integration into Microsoft PowerPoint slides. The online version presented here serves as a preview. The exe or app file can be downloaded free of charge in the member area.

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Description

To change the angle of incidence of the light beam, click on the illuminated spotlight at the top and move the mouse left or right.

Alternatively, you can also change the target point of the light beam. Move the point at the bottom of the animation.

In addition to a straight surface, curved and wavy surfaces can also be represented. The shape of the medium can be changed by the dots on the sides left and right.

The refractive index of the medium can be set between 1 and 10. These higher values do not exist in reality.

To view the formulas, click the content area.

General

Title:Snellius law of refraction
Target group:
  • Teachers and lecturers
  • Self-learners
Platforms (primary):
  • Microsoft® Windows®
  • Microsoft® PowerPoint®
  • Apple® Macintosh®
Features
  • Enlargeable without loss
  • No installation required
DocumentsLicense Information
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Advanced animations for PCs

Die Animation zeigt ein Objekt, dessen reflektiertes Licht durch eine Linse fokussiert wird. Je nach Brennweite und Gegenstandsweite liegt der Fokuspunkt an unterschiedlichen Positionen
Visualization of the lens equation

Die Animation zeigt ein Medium, das von einem Lichtstrahl angestrahlt wird. Die Form des Mediums kann verändert werden. Je nach Auftreffwinkel wird das Licht unterschiedlich reflektiert.
Reflection law

Die Animation zeigt eine Linse, die einen Lichtstrahl fokussiert. Jeder Farbanteil des Lichts bildet einen anderen Fokuspunkt.
Principle of chromatic aberration

Die Animation zeigt eine Linse, das einen Lichtstrahl fokussiert. Aufgrund der sphärischen Aberration entstehen unterschiedliche Fokuspunkte.
Principle of spherical aberration

Die Animation zeigt eine Linse, dessen numerische Apertur interaktiv verändert werden kann. In Abhängigkeit von der numerischen Apertur verschiebt sich der Brennpunkt der Linse.
Concept of numerical aperture

Die Animation zeigt ein Flugzeug, das sich durch die Luft bewegt. Je nach Geschwindigkeit und Anstellwinkel liegt ein anderer Auftrieb und ein anderer Widerstand vor.
Buoyancy and drag force on the wing profile

Further animations for smartphones / tablets


Principle of Subtractive Color Mixing


Principle of Additive Color Mixing

Sources

Authoring tool: Adobe Animate

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* Not obligatory